פרוייקט גמר:עיצוב מדיה

הרעיון המרכזי לפרוייקט היה ליצור קמפיין ויזואלי לשיווק
רעינוי למשחק תפקדים בהשראת סרט אנמציה ישן ואהוב
הקמת קמפיין מעמיק החל ממחקר מעמיק עד למיתוג ,שפה גרפית אתר מכירות וסרטון אנימציה תלת מימדי המשמש כטיזר שיווקי

משחקי וידאו: הרפתקאות וטכנולוגיה

משחקי וידאו הם משחקים אלקטרוניים המיועדים למחשבים אישיים וקונסולות. תחום זה פונה לכל הגילאים והתרבויות, ומציע חוויות מגוונות עם סיפורים ודמויות מרתקים. המשחקים משלבים טכנולוגיות מתקדמות כמו גרפיקה ופיזיקה ריאליסטיות, ומאפשרים אינטראקציה מתקדמת עם עולמות דינמיים ורחבים. המשחקים מתאימים לשחקנים מתחילים ועד מתקדמים ומכילים מגוון ז’אנרים:

זאנרים במשחקי וידיאו

RPG (משחקי תפקידים): פיתוח דמות ויכולות בעולם פתוח.

משחקי פעולה: התמקדו ביריות, תקיפות והתנגשויות.

משחקי פאזלים: פתרון חידות ואתגרים להתקדמות.

משחקי ספורט: סימולציות של ענפי ספורט כמו כדורגל וכדורסל.

משחקי נהיגה: סימולציות נהיגה ברכבים, מטוסים וסירות.

משחקי הוידאו התחילו להתפתח בשנות ה-50\60 עם הגעתם של מחשבים ראשוניים. בתחילה, הם היו בעלי גרפיקה פשוטה ונשלטו באמצעות המקלדת על מחשבים גדולים. עם התפתחות ציוד המחשוב האישי בשנות ה-70, המשחקים התקדמו והגיעו למכשירים ניידים יותר וקונסולות משחקים. עם התקדמות האינטרנט בשנות ה-90 והטכנולוגיות החדשות, המשחקים התפתחו והפכו לחלק בלתי נפרד מתרבות הפופ-קולטור ברחבי העולם.

משחקי התפקידים (RPG – Role-Playing Games) הם סוג משחקי הוידאו הפופולריים ביותר בעולם, המבוססים על דמיון והצגת דמויות. הם התחילו להתפתח בשנות ה-70 כמשחקי נייר ועט, כאשר השחקן נכנס לעולם דמיוני וניהל את הדמות שלו באמצעות תפריטים מודפסים ובחירות מוגבלות. עם התפתחות הטכנולוגיה והמחשבים האישיים, הם התפתחו למשחקים דיגיטליים מתקדמים עם גרפיקה וצליל ברמה גבוהה, חוויות משתמש מפורטות ושליטה חדשנית ומורחבת. היום, משחקי התפקידים מציעים עולמות מדומים עשירים ומפוארים, שבהם השחקנים יכולים לחוות סיפורים מרתקים ולפתח את דמויותיהם על פי בחירות שהם עושים.

מחקר היסטורי

מחקר מתחרים

ז’אנר שהתפתח עם השנים הוא משחקי תפקידים בעקבות סרטים אהובים בהם היה ניתן לשחק כדמיות מוכרות מהסרט .
מה שנתן לקהל המעריצים עוד עולם תוכן מין המדיום האוהב עליהם

The Lord of the Rings: The Two Towers​

הוא משחק וידאו המבוסס על סרט המצליח של פיטר ג’קסון באותו השם. המשחק יצא לאור בשנת 2002 וזמין למספר פלטפורמות כולל Xbox, PlayStation 2
המשחק עוקב אחרי סיפור הסרט ומאפשר לשחקנים לשלוט על מספר דמויות נוספות שלא מופיעות בסרט, כמו גימלי הגמד וסמיגול הנזיר. הגיימפליי כולל מטלות ומשימות להשלמה, כולל קרבות עם יצורים וכן מגוון רחב של פעולות והחלטות משפיעות על הסיפור הכללי.

 

The Nightmare Before Christmas​

בחרתי באחד מהסרטים האהובים עלי הוא אומנם סרט ישן אך האסטתיקה שלו והביצוע שלו נחרטו אצלי – מלווים אותי בדרך העיצובית שלי

תקציר​

הסרט עוקב אחר הרפתקאותיו של ג’ק סקלינגטון, מלך הדלעת האהוב של ליל כל הקדושים, שהשתעמם מאותה שגרה שנתית של מפחיד אנשים ב”עולם האמיתי”. כשג’ק נקלע בטעות ל-Christmastown, שכולו צבעים עזים ורוח חמה, הוא מקבל חוכמה חדשה על החיים – הוא זומם להביא את חג המולד לשליטתו על ידי חטיפת סנטה קלאוס והשתלטות על התפקיד. אבל ג’ק מגלה עד מהרה שאפילו התוכניות הטובות ביותר של עכברים ושלד עלולות להשתבש ברצינות.

 

מחקר משתמשים

כחלק מהמחקר נבנה שאלון להתאמת קהל היעד השאלון בדק פרמטרים מרכזיים ואפיין את קהל היעד. על השאלון ענו 142 משתתפים.

זאנרים במשחקי וידיאו

תוצאות השאלון הראו שגם גברים וגם נשים נהנים ממשחקי וידיאו

טווח הגילאים מגוון ורחב מאוד

רוב האנשים אוהבים לשחק בזמנם הפנוי במשחקי וידיאו

יותר מחצי מהמשתתפים משחקים משחקי וידיאו כל יום

רוב המשתתפים משחקים בעיקר דרך המחשב

הז’אנר האהוב ביות הוא RPG

הרוב הגדול של המשתתפים מעדיפים לשחק בגרפיקת תלת מימד

עיצוב פרטים קטנים ואלמנטים וסאונד מוסיף מאוד לחווית המשחק

רוב המשתתפים משחקים בעיקר דרך המחשב

הז’אנר האהוב ביות הוא RPG

הרוב הגדול של המשתתפים מעדיפים לשחק בגרפיקת תלת מימד

עיצוב פרטים קטנים ואלמנטים וסאונד מוסיף מאוד לחווית המשחק

קהל יעד

המסקנות מהשאלון הראו כי יש 2 קהלי יעד פוטנציאלים

מעריצי טים ברטון

אנשים שחיים את המדים של הסרטים

בגילאי 25-45

של טים ברטון כבר באופן תרבותי 

אספנים

חובבי מוזיקאלים

חובבי אנימציה

אנשים עם זיקה טכנולוגית 

גיימרים צעירים 

המחפשים לשקוע במשחק עם עולם פתוח

בגלאי 15-25

אנשים עם זיקה טכנולוגית

חובבי ז’אנר הרפתקאות

חיבה לאנימציה

גרפיקה מופלא מאתגר מחשבתית ומרתק

איסוף שלל ומטבעות -ושדרוג ופיתוח דמות

קהל יעד

לאחר שיכלול תשובות השאלון
נמצאו 3 סוגי פרסונות 

תהליך העיצוב

הפרוייקט התחלק ל3 חלקים כדי לממש אותו – תלת מימד , אנימציה ועריכת וידיאו והקמת אתר מכירות . החלק הראשון היה בניית המודל בתלת מימד בשימוש בתוכנה MAYA , ופיסול בNomad Sculpt צביעת המודלים או שלב הטקסטורות נעשה ב Substance Painter 

שלב הסקיצות

סקיצה ידנית

פריסת מפת מידול

סקיצה צד למודל

סקיצת בניינים

חלק מהמודלים שיופיעו בסרטון

שלב המידול

פיסול בתלת מימד

שלב הטקסטורות

המודלים נלקחו ונפרסו בUv Mapping  ומשם נצבעו בטקסטורות בתוכנת Substance Painter 

סטורי בורד

סטורי בורד הוא השלב הראשוני לבניית העלילה בסרטון עלפיו נערך סרטון האנמציה ונקבעו זוויות הצילום מהסצנה 

The Trailer

דף נחיתה

סקיצה-wireframe לדף הנחיתה למשחק 

מודלים מוגמרים

מודלים נבחרים שניתן להתרשם מהם בתקריב 
להגדלה ניתן להעביר את העכבר ולגלול פנימה עם הגלגלת
או לסובב עם העכבר ימינה \ שמאל

להתרשמות מלאה מדף הנחיתה המוגמר ניתן ללחוץ